BMW M3 Turbo -96
Gatbil/Dragracingbil
Effekt:
598hk 652Nm på hjulen vid 1bar
770hk 854Nm på hjulen vid 1.6bar
Motor:
M3 3.2l motor
Wiseco turbokolvar 8.8:1 i komp
139mm H-profilsvevstakar
Arp pinnskruv till topplock
Arp pinnskruv till ramlager
Blocket borrat 86.5mm ,fräst för pyramidringar med evakueringskanaler samt toppdeckat.
Toppen har fått mirafrästa säten, slipade ventiler samt planats.
Balanserad vevaxel, tryckplatta och svänghjul.
Borttagen vanosenhet.
Adapterplattor för justerbara kamdrev
Precision turbo, PT76 GTS, 0.96 a/r
Grenrör byggt i 42.4mm svartstål med T4 fläns
60mm wastegate
Modifierat org insug, med isvetsade rundstavar samt modifierat inlopp.
PPF 75mm dumpventil svetsad i plenum
600x300x100mm intercooler
Tryckrör byggt i 3" alu
4" downpipe i rostfritt
3.5" avgasystem hela vägen
3.5" ljuddämpare
Rostfria V-bandsflänsar
Elektronik:
Autronic Sm4
Audi tändspolar
Innovate LC-1 lambda
Drivlina:
M3 3.2l växellåda, 6vxl
M3 3.2l bakvagn, förstärkt diffinfästning
Drivaxlar i sviktstål
Tilton 7.25" 2-skivigkoppling med cerametallic lameller
Adapter för urtrampningslager för org kopplingsmekanism
Förstärkt golv vid bakvagnsinfästningarna.
Bränslesystem:
PPF fuelrail
1600cc spridare
60L fuelcell
2st bosch 044 pumpar
Aeroemotive AN10 regulator
AN 10 matning
AN 8 retur
Earls stålomspunna slangar samt kopplingar
Kylning:
Griffin kylare 26"/19"/3" som modifierat med nya fästen och in/utlopp.
Flex a lite 16" elfläkt, 2500cfm
Earls 19 raders oljekyl
Earls An10 stålomspunnen slang och kopplingar mellan oljefilterhus och oljekylare.
Chassi:
D2 coilovers
Fjäderbenstag fram och bak.
Powerflexbussningar i bakvagn
Powerflexbussningar i framvagn
Fälgar, däck och bromsar:
m3 e46 framskivor
m3 e46 bromsok fram
m3 3.2l bakskivor
m3 3.2l bromsok bak
ebc yellowstuff bromsbelägg fram och bak
19" Csl fälgar
265/30 bak
235/35 fram
Exteriör:
Nylackad 2008 i org orientblåmetallic
M3 paket
Klarglaslampor med angeleyes
Xenon 6k halvljus
Tonade bakre rutor
Interiör:
Halvbur från Wiechers
|
|